Hopp til innhold

Handlekurv

Handlekurven din er tom

Four cyclists riding on a road with a scenic background

ERE-forskning

Veihjul

Two bicycle wheels with 'ERE' branding on a white background

ERE-hjul | teknologi

Det er noe spesielt med hjul. Hjul har alltid fascinert oss her hos Ere. Begynnelsen til Ere som merke startet med dekk. I vår søken etter bedre dekk og mer ytelse oppdaget vi at den perfekte passformen for slangeløse dekk på en felg ikke fantes. Møt Ere WHEELS.

Når det gjelder hjulteknologi, kan ting bli komplisert. Nedenfor finner du en oversikt over vår hjulteknologi og hvordan vi bygger hver enkelt komponent i hjulene våre og hva deres spesifikke egenskaper er.

Vi startet med et lite utviklingsteam for å undersøke dynamikken til karbonhjul med høy ytelse, og før vi visste ordet av det jobbet vi med et stort team for å utvikle en komplett felgserie. Vi er superstolte av arbeidet vårt og håper vi snart kan bli en del av suksesshistorien deres.

Bicycle hub and components on a white background with 'eie research' branding.

Hub-utvikling

Ere-nav er tilgjengelige i forskjellige spesifikasjonsversjoner, i henhold til den tekniske plasseringen av våre Genus-, Omnia-, Tenaci- og Explorator-hjul.

La oss starte med våre IONA 4-hakk- og sperrehullnav. De er designet med stor oppmerksomhet på detaljer og fokus på å konstruere den mest effektive navdesignen. Først er det de tette «koniske» eikehullene som passer til eikene på en måte som låser og sikrer dem på plass. Dette sikrer strekkfasthet og sikrer eiken i tilfelle svikt, slik at syklisten kan stoppe trygt og få hjulene sine servicet. Navene våre kommer i to versjoner: en 4-hakk-versjon for Explorator II GCR40 og Tenaci GX23, og en stjernesperreversjon for Tenaci GA40, Tenaci GT25 og Omnia II CLR45. Begge navene er laget av 100 % aluminium. Alle våre IONA baknav har 24 hull og kan ha en annen konfigurasjon på fornavet med et 20-hulls eller 24-hulls oppsett, avhengig av hjulmodellen.

Våre Panama SL-nav er laget for fart med den nyeste sperreteknologien. Alle våre GENUS II-hjul er utstyrt med de lette og stive Panama SL-navene med et 2:1-eikemønster og en blanding av de beste lagrene fra SKF og Enduro. Navene leveres med et standard 36-tenners sperresystem, men disse kan enkelt oppgraderes til et 54-tenners sperresystem for raskere inngrep på frinavet.

Alle navene våre er satt opp med X12-aksler

Two metal bearings, one with red inner raceway, on a white background

Lagre

Hos ere research tar vi alltid beslutningen om å samarbeide med de beste materialene eller leverandørene.

For våre IONA 4-pals og IONA S-skrallenav jobber vi med våre spesialtilpassede industrilagre.

Med Panama SL-navene som vi bruker i vår GENUS II-hjulserie, bruker vi en blanding av Enduro- og SKF-lagre som setter standarden på høyeste nivå.

Hvis du noen gang trenger service på navene og lagrene dine, må du sørge for at de monteres av din lokale hjulservicespesialist, eller du kan kontakte vårt hjulservicesenter for å få hjelp.

Ere-felger

For hjul er riktig aerodynamisk form nøkkelen for å oppnå lavest mulig vindmotstand kombinert med høyest mulig stivhet.

Vår erfaring med Formel 1-teknologi og utfordringene med å omdirigere luftstrømmen har gitt oss innsikten vi trenger for å takle dette på en vellykket måte. Vi kan med sikkerhet hevde at våre hjul-felg-dekk-design er nær den ideelle aerodynamiske formen når det gjelder å bli konfrontert med stadig skiftende vindvinkler ved bruk av ytelsessykler.

Bicycle hub with 'Panama' and 'Eresearch' branding on a white background

Panama SL-nav: Presisjonsfart, oppgradert teknologi

Panama SL-nav er konstruert for ren fart med den nyeste teknologien innen sperreteknologi. Alle GENUS II-hjul er utstyrt med lette, stive Panama SL-nav med et 2:1-eikemønster for optimal kraftoverføring. Vi kombinerer det beste fra begge verdener ved å bruke bransjeledende lagre fra SKF og Enduro for jevn og pålitelig ytelse.

Hvert nav leveres som standard med et 36-tenners skrallesystem, som gir rask innkobling rett ut av esken. For de som ønsker enda raskere respons, er det enkelt å oppgradere til en 54-tenners skralle – og gir lynrask innkobling på frinavet for syklister og syklister som krever det absolutt beste.